Distribuční logistika
Distribuční logistika
Distribuční logistika představuje spojovací článek mezi výrobou a odbytovou částí podniku Zahrnuje v sobě všechny skladové a dopravní pohyby výrobků k odběrateli a s tím spojené informační a kontrolní činnosti.
Distribuční logistiku využívají organizace, které vyrábějí produkty určené pro prodej, ale i ostatní přepravní a obchodní společnosti, které s ní přicházejí do styku.
Oblasti distribuční logistiky:
– plánování přepravních tras
– řízení dodávek k zákazníkovi
– snižování provozních nákladů
Distribuční logistika se zabývá se hlavně:
– materiálovým tokem
– skladováním hotových výrobků až po odbyt
– souvisejícími informacemi.
Distribuční logistika představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem. Zahrnuje veškerá skladové dopravní pohyby zboží k zákazníkovi a
6.1 Rozdělení distribuce
– přímá distribuce
– nepřímá distribuce
– kombinovaná distribuce
– extenzivní distribuce
– výběrová distribuce
– exkluzivní distribuce
Cílem distribuční logistiky je mít výrobek ve správném čase na správném místě
6.2 Distribuční systém
Otevřený systém, který spočívá ve vyrovnávacích funkcích mezi výrobou a trhem. Jedná se o rovnováhu
– prostor
– čas
– množství
– sortiment