Co dělat :
Co dělat : Zrušit expresní službu?
Pokračovat v ní?
Zkusit něco nového?
Naznačení řešení:
• Zkrácení dodacích lhůt prostřednictvím expresní služby jen o několik hodin
• Problém – několika denní zpoždění toku informací, řešení
Vydání interního pokynu k urychlení toku
Pro termínové zakázky nad běžný rámec technické a organizační vybavení (telefon, fax)
Redukce 2 směnné expresní služby jen na 1 směnnu, snížení mzdových nákladů
Příklad 2:
Zisky obuvnické továrny rychle klesají. Bylo rozhodnuto použít agresivní strategii a investovat značné prostředky do nové organizace výroby, umožňující zvýšit objem produkce o 25% bez změny počtu pracovníků.
Výsledek – pokles zisku, většinou logistické rostly relativně i absolutně a zatěžovaly produktivní náklady stále větším přírůstkem. Obuvnický průmysl je založen totiž na konceptu výroby 19. století, distribuční náklady tvoří větší podíl celkových nákladů na 1 pár než náklady materiálové, mzdové a ostatní produktivní náklady dohromady.