– ve veřejné osobní dopravě dochází k těmto změnám:
• snižuje se její ztrátovost
• ruší se nehospodárné spoje => zhoršuje se však dopravní obsluha některých odlehlejších míst
– veřejnou hromadnou dopravu platí její uživatelé, ale stát a regionální organizace by na ni měly přispívat, aby omezily nežádoucí rychlý rozvoj individuálního motorismu
– uplatnění logistických principů v osobní dopravě představuje významnou kvalitativní změnu
– je třeba rozvíjet integrovaný hromadný dopravní systém (IDS)
– v logistickém pojetí musí veřejná hromadná doprava nabízet kvalitní, rychlou a pravidelnou přepravu, na kterou vhodně navazují doplňkové služby za optimální cenu akceptovatelnou cestujícími => je třeba usilovat o to, aby veřejná hromadná doprava byla alespoň ve špičce výhodnější než individuální doprava
– kvalitu osobní přepravy lze zvýšit:
• snížením celkové doby, kterou cestující stráví na cestě => snížením doby přemístění (např. lepším umístěním zastávek, zkrácení čekání při přestupu apod.)
• pravidelnost spojení
• četnost spojů
• cestovní pohodlí
– je třeba také zvýšit propagaci nabízených služeb